Srpski Vogue

Beba Lončar, ploče i kasteofoni, beretke, stil Džeki Kenedi… sve ovo jeste osvrt na trendove šezdesetih godina prošlog veka. Jedna istorija počela je da se piše 15. decembra 1964. godine na jednoj od najlepših adresa Beograda – Cetinjska 1. Na ovom mestu je toga dana osnovan najstariji ženski časopis koji i danas izlazi – “Bazar”.

Ovaj specijalizovani časopisi je zapravo pod pokroviteljstvom izdavačke kuće “Politika”. Pored čuvene “Praktične žene” ovo je bio magazin u kome je svaka žena mogla da nađe nešto što bi joj zatrebalo u svakodnevnom životu, a savete i zanimaciju mogla je da pronađe među rubrikama o modi, ljubavi, kuhinji, putovanjima, zdravlju, a nisu izostajali ni intervjui sa poznatim damama bivše Jugoslavije.

Na prvoj naslovnici se našla diva našeg glumišta legendarna Milena Dravić. Sve ovo ne bi opstalo toliko dugo da nije napravljen čvrst temelj koje je postavila prva urednica Zorica Mutavdžić, koja je napisala knjigu “Beleške iz prošlog veka” gde je napravila osvrt na početak poznatog dvonedeljnika za koji je vrlo odgovoran i poznati kreator Aleksandar Joksimović.

„Pošto su bila vremena oskudice, (a kad nisu kod nas), ’na divljaka’ smo čerupale strane modne časopise. Aca je stalno birao najbolje, najprihvatljivije modele. Došao je i Momo Kapor s beleškama jedne Ane”, napisala je prva urednica.

“Bazar” je primer kako kvalitet uvek opstaje, uspeo je da se održi već 55 godina, a da ne poljulja svoju reputaciju među vernim čitateljkama. Na naslovnicama se uvek nalaze obrazovane, pametne, pristojne i žene dostojne da se nađu na koricama magazina koji je i dalje opstaje u vrhu čitanosti, danas više porodičnog nego ženskog časopisa, obzirom da je petina čitalaca muška publika.

1966. godine magazin “Bazar” postaje glavni organizator izbora za mis Jugoslavije, a prva je lentu ponela čuvena Nikica Marinović. Još jednu nagradu pod pokroviteljstvom Madlene i Filipa Ceptera ustanovili su 2000. godine, a nazvana je “Žensko pero”, kako sam naziv kaže nagrađivane su domaće knjževnice. Legenda kaže da čak tri ženske generacije u porodici odrastaju i afirmišu se uz “Bazar”.

Godinama i tradicijom postao je trend. Iako danas na kioscima možemo videti puno magazina sličnog sadržaja, “Bazar” je taj koji je svetku modu približio domaćem tržištu, ali ono po čemu je uvek bio poznat jeste da je u prvom planu rad domaćih autora.

Ovaj dvonedeljnik dostiže tiraž i preko 30.000 prodatih magazina, a uz kvalitetan rad i ambiciju zaposlenih nema sumnje da ce se istorija u Cetinjskoj 1 pisati još dugo vremena.

Jelena Manojlović

FOTO: BAZAR

Close
Social profiles