Uloga medija

Činjenica je da u domaćim medijima nedostaje sučeljavanje mišljenja. U poslednje dve godine, opozicija je tu temu aktuelizovala, zahtevajući dijalog sa vlašću. Ipak, otkako je počeo da se emituje predizborni program, TV N1 se našla na meti kritika uvređene opoziciono nastrojene javnosti.

Naime, dueli utorkom i četvrtkom su samo farsa, sa predstavnicima vlasti nema o čemu da se razgovara, a siroti novinari, poput Jugoslava Ćosića, ne umeju da izađu na kraj sa uvežbanim hijenama. Ne samo to, već se novinarima zamera i kada ukazuju na nelogičnosti u radu opozicije. Samo zato što je Borku Stefanoviću postavila pitanje vezano za bojkot i neuspeh Saveza za Srbiju da objasni građanima zašto ne treba izaći na izbore, Suzani Trninić se, u najmanju ruku, spočitava da nije profesionalna novinarka. Pre nje, ni Maja Nikolić nije mnogo bolje prošla nakon razgovora sa Sergejem Trifunovićem.

Dakle, nije problem u medijskoj kritici. Svako ima pravo da kritikuje novinare i da ukazuje na eventualne propuste. Nije zabranjeno biti nezadovoljan radom novinara, ali ono što se može uočiti jeste da pored novinara (i to ne svih), retko ko shvata šta je uloga medija. Nije to neka novost, ali je treba istaći.

I pored toga, novinari moraju da se pridržavaju najviših profesionalnih standarda koje treba braniti uvek i svuda. To je njihova dužnost i obaveza, čak i kada ih većina građana ne razume. Jasno je da će publika više voleti one medije koji su na strani njihovih političkih istomišljnika, ali novinari nisu tu da bi se dodvoravali građanima. Mediji postoje da bi kontrolisali vlast, otvarali teme i započinjali diskusije. Nažalost, medijska slika u celom svetu je takva da se profesionalno izveštavanje percipira kao nekakva aberacija. Na novinarima je da to promene i da se bore za bolji položaj kako bi stekli poverenje građana koje su odavno izgubili. Sa razlogom.

PAVLE KOSIĆ

FOTO: N1

Close
Social profiles